Přednáška o finanční gramotnosti
Vydáno:
|Autor: Mgr. Pavel Kubíček
Finančně gramotným za 90 minut - ?
ZSV na Biskupském gymnáziu využívá společenskovědní poznatky získané v základním vzdělávání, rozvíjí je a učí studenty zpracovávat je v širším myšlenkovém systému. Její součástí jsou i zcela nové obsahové prvky, jejichž pochopení je podmíněné rozvinutější myšlenkovou činností a praktickou zkušeností studenta gymnázia Studenti se učí kriticky reflektovat společenskou skutečnost, posuzovat různé přístupy k řešení problémů každodenní praxe a aplikovat poznatky do současnosti. Rozvíjeny jsou důležité myšlenkové operace, praktické dovednosti a vědomí vlastní identity studenta. Při tvorbě výuky vyučující zohledňují aktuální poznatky z jednotlivých sociální věd i požadavky probíhající školské reformy a nejnovějších trendů ve vzdělávání.
Pro studenty oktáv a čtvrtých ročníků otvíráme volitelný předmět společensko vědní seminář (SVS) zaměřený na témata: rozšíření znalostí z oborů filosofie, politologie a ekonomiky, všeobecný historicko-společenský přehled.
Všichni učitelé využívají kromě klasických metod frontální výuky i množství alternativních aktivizačně-motivačních metod, které pomáhají k aktivnějšímu zapojení studentů do procesu výuky.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Pavel Kubíček
Finančně gramotným za 90 minut - ?
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Denisa Hobžová
Workshop s podtitulem "fenomén uprchlictví z pohledu jednotlivce zasaženého velkými dějinami" - jak aktuální!
Studentky a studenti zažili postupnou proměnu společenské atmosféry třicátých let v Československu. V rolích představitelů jednotlivých politických stran řešili aktuální výzvy – jak nejlépe oslovit voliče před nastávajícími volbami a jak reagovat na stále agresivnější rétoriku sousedního Německa. Na pozadí těchto změn společně sdíleli osud mladé židovské dívky Evy, kterou okolnosti přivedly před zásadní otázku: Kde pro sebe najít bezpečné místo? Téma silně rezonovalo v návaznosti na aktuální situaci na Ukrajině a sílící uprchlickou vlnu. Úvodní otázka „Čím je pro mě domov?“ mrazila i hřála zároveň.
Post Bellum se zabývá zaznamenáváním a archivací vzpomínek pamětníků významných historických událostí. Projekt je znám pod označením Paměť národa. Z těchto materiálů připravuje výstavy a spolupracuje s nejrůznějšími médii na výrobě dokumentárních pořadů. V současnosti také organizuje sbírku na pomoc Ukrajině.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Tomáš Juriga
Lyžařský kurz v Rokytnici nad Jizerou pohledem studentky 1. B Adély Kabelkové
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Denisa Hobžová
Bigy spolupracuje s Lipkou na projektu "klimatické vzdělávání do škol". V rámci této spolupráce absolvovali ve středu studenti a studentky 1.A a 1.C vzdělávací program přímo u nás na škole. Program navázal na výuku o klimatu v hodinách ZSV. A o čem byl? Jako zástupci jednotlivých států měli studenti a studentky možnost zažít si, jaké to je čelit konkrétním problémům, které globální klimatická změna přináší jednotlivým místům na naší planetě. Vyzkoušeli si také účast na klimatické konferenci a jednání o klimatické dohodě. Následovaly aktivity zaměřené na možnosti, které změna přináší, jaké jsou cesty mitigace (zmírňování dopadů klimatické změny) a adaptace na změnu. Na základě příběhů fungujících nízkouhlíkových projektů získali inspiraci i větší vhled do problematiky řešení klimatické krize.
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Denisa Hobžová
Bigy spolupracuje s Lipkou na projektu "klimatické vzdělávání do škol". V rámci této spolupráce absolvovali ve středu studenti a studentky 1.A a 1.C vzdělávací program přímo u nás na škole. Program navázal na výuku o klimatu v hodinách ZSV. A o čem byl? Jako zástupci jednotlivých států měli studenti a studentky možnost zažít si, jaké to je čelit konkrétním problémům, které globální klimatická změna přináší jednotlivým místům na naší planetě. Vyzkoušeli si také účast na klimatické konferenci a jednání o klimatické dohodě. Následovaly aktivity zaměřené na možnosti, které změna přináší, jaké jsou cesty mitigace (zmírňování dopadů klimatické změny) a adaptace na změnu. Na základě příběhů fungujících nízkouhlíkových projektů získali inspiraci i větší vhled do problematiky řešení klimatické krize.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Pavel Kubíček
Setkání Brněnského a Pražského výběru proběhlo na naší škole toto úterý 9.11.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Filip Kirchner
Školní poradenské pracoviště nabízí studentům septim a 3. ročníků testování struktury intelektu se zaměřením na profesní orientaci a volbu povolání.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Filip Kirchner
Pokud se zamýšlíte nad svou budoucností a zvažujete volbu VŠ, možná Vám přijde vhod webinář s kariérovou poradkyní a školní psycholožkou.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Pavel Kubíček
V úterý 3. 3. 2020 se konala v aule naší školy beseda se šéfredaktorem týdeníku Respekt panem Erikem Taberym. Pan Tabery si ve svém nabitém programu našel čas na naši školu a byl ochotný k nám z Prahy přijet jen pro to, aby mohl v devadesátiminutové debatě studentům zodpovědět položené dotazy. Za tuto velkorysost mu velmi děkujeme, těšíme se na případné další setkání a panu Taberymu i Respektu přejeme zdar.
Vydáno:
|Autor: Mgr. Pavel Kubíček
Po podzimním Projektovém týdnu na mediální téma vznikla mezi účastníky z 2. ročníků a sext myšlenka, že bychom mohli něco (nejen) z absolvovaného programu poslat dál, ideálně k těm, pro které možná nejsou informace z oblasti sociálních sítí a médií snadno dostupné. Nápad dlouho krystalizoval, ale nakonec jsme díky vstřícnosti paní učitelky Radky Šlapanské zrealizovali v úterý 3.3. 2020 na ZŠ Novolíšeňská workshop pro žáky 8. tříd na téma Média a my. Zdá se, že workshop měl úspěch a že se nám nabízí možnost v podobně zaměřených aktivitách pokračovat. Velké poděkování patří výše uvedené paní učitelce a našim studentkám Adéle Vejvalkové, Marii Kalinové, Anně Štěpánkové, Barboře Grůzové (2.A) a Karolíně Podivínské (2.C), které vytvořily pro osmáky dvouhodinový program.